První testovací jízda s novými bateriemi LiFePO4:
Po několikaměsíčním úspěšném testování nových Lithiových
baterií, se konečně mohlo vyrazit na první testovací jízdu.
Hlavním účelem bylo ověřit dojezd na jedno nabití a
zároveň s tím provést hluboký cyklus v reálném provozu.
S T A R T
Baterie byly nabité naplno (3.8 V na článek).
První etapa jízdy probíhala nájezdem na dálnici D8 směr
Lovosice. Vůz bez problému dosahoval rychlosti 130km/h.
Jízda 40km po dálnici D8.
Konec dálnice - sjezd Lovosice, byl dosažen s průměrnou rychlostí
100 km/h. Ukazatel kapacity byl před jízdou zkalibrován, takže
dílky na stupnici přesně odpovídají aktuální kapacitě baterií.
Jízda 70km konec dálnice D8 EXIT Lovosice.
Po úspěšném zdolání hornaté krajiny se konečně objevil ukazatel Teplice.
Jízda 100km příjezd do Teplic.
Ukazatel kapacity měl ručičku jeden dílek před polovinou.
Jízda 100km vjezd do Teplic - jeden dílek před polovinou.
Nyní přichází poslední velmi prudké stoupání skrze obec Dubí,
naštěstí zbývá již pouze několik km do poloviny zkušební jízdy.
Jízda 104km vjezd do Dubí - poslední prudké stoupání.
Ukazatel kapacity byl již necelý dílek před polovinou.
Jízda 104km průjezd obcí Dubí. - Ukazatel kapacity byl stále necelý dílek před polovinou.
Konečně bylo dosaženo poloviny testovací jízdy, Dubí 1
pod hraničním přechodem Cínovec/Zinwald
Polovina testovací jízdy.
Jízda 108km obec Dubí polovina cesty.
Poslední táhlý kopec snížil kapacitu o zbytek dílku a
ručička ukazatele se ustálila přesně v polovině stupnice.
Ručička na ukazateli kapacity byla přesně v polovině.
Cesta zpět začala výraznou rekuperační jízdou z kopce,
čímž se částečně doplnila energie baterií. Bez problémů
tak bylo dosaženo nájezdu na D8 v Lovosicích směr Praha.
Jízda zpět 160km po nájezdu na dálnici D8
Jízda po dálnici D8 180km směr Praha. Jízda zatím
probíhala stále s plným výkonem elektromotoru.
Jízda zpět po dálnici D8.
Ke konci dálnice při cca 200km se rozsvítila kontrolka "low voltage"
(2,7V na článek) a řídicí jednotka omezila výkon motoru na 50procent.
Po ujetí dalších 16ti km se dojelo do Čakovic, kde se již rozpojil
hlavní stykač a vozidlo zůstalo stát. Celkový dojezd v běžném provozu
byl tedy 216km na jedno nabití.
D8 - exit Čakovice - Praha/Čakovice - konec jízdy, hlavní stykač rozpojen.
Zvláštní poděkování patří firmě Auto88 za dodávku baterií LiFePO4.
Đ DVOHAPER & elmobilcompany 2009. All rights reserved